Fleur nog steeds vrolijk na een bezoek voor de beugel

Ik heb een vraag over de rekening. Bij wie kan ik terecht?

Eerlijk is eerlijk: wij zijn in onze praktijk liever met onze patiënten bezig, dan met onze administratie. Daarom besteden wij de facturering uit aan Infomedics. Waarschijnlijk vind je het antwoord op je vraag hier. Kom je er toch niet uit? Bel ons even en we helpen je graag. 

Worden alle behandelingen door de verzekering vergoed?

Dat ligt aan het soort verzekering. Raadzaam is het om vóór de behandeling bij je verzekeraar te informeren of de betreffende behandeling in het pakket valt. Daarnaast wordt in veel gevallen niet de gehele behandeling vergoed, maar slechts een gedeelte. Je vindt aanvullende informatie over de kosten op: mondzorgkosten.nl. Op de site van Ivoren kruis is algemene informatie te vinden. Informatie over de techniekkosten vindt je hier.

Eerste tandje? Naar de tandarts!

Om jou en je kind goed te begeleiden bij het hebben en houden van een gaaf gebit is het belangrijk dat je je kind, zodra het eerste tandje doorbreekt, meeneemt naar de praktijk. Neem je kind bijvoorbeeld mee als je zelf voor controle gaat.

Moet ik ieder half jaar naar de tandarts?

In feite moet er niets. Het is denkbaar dat iemand met een gaaf gebit maar één keer per jaar voor controle gaat. Aan de andere kant is het een prettig gevoel dat als er wel iets aan de hand is, dit in een vroeg stadium ontdekt wordt en tijdig behandeld kan worden.

Ontevreden?

Mocht het een keer voorkomen dat je vindt dat wij je onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden? Vraag ons om een verhelderend gesprek. De tandarts kan dan uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier deed. We kunnen dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing. Voor informatie kun je ook terecht op www.allesoverhetgebit.nl. Via deze website kun je vragen stellen aan het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Het TIP is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. Zij kunnen advies geven, je vragen beantwoorden en adviseren.

Wat moet ik doen als ik pijn heb?

Neem bij pijn altijd contact op met ons. Wij kunnen aan de hand van je beschrijving advies geven. Bij erge pijn proberen wij je dezelfde dag te helpen. Wil je bellen buiten de praktijkuren vanwege een acute situatie, zoals een zeer ernstige pijnklacht, dan kunt u contact opnemen met de Mondzorg Poli  in Geleen 046 303 03 60. Het is echter aan te bevelen om als het kan, te wachten tot onze praktijk weer open is, omdat alleen wij over al je gegevens beschikken.

Heeft u nog een vraag?